Użytkownicy Facebooka chętniej kupują rzeczy związane z markami, które polubili na swoich profilach. Co więcej, o wiele bardziej interesują się rzeczami pojawiającymi się w dopasowanych do ich preferencji reklamach.
Skuteczność reklamy na Facebook
Klikalność w reklamy na facebooku przez użytkowników (patrz obrazek niżej): LEGENDA: 3 % regularnie klika w reklamy
10 % często
13 % ankietowanych nie używa facebooka
31 % rzadko
44 % nigdy nie klika w reklamy na Facebook
W badaniu Greenlight udział wzięło 500 internautów, z których 70 proc. pochodziło z Europy, 25 proc. z Ameryki Północnej, 3 proc. z Azji, a 2 proc. z innych części świata. Jednakże pomimo niskiej jakby się mogło wydawać klikalności
reklamy na Facebooku jednak działają. Świadczą o tym najnowsze badania przeprowadzone przez comSocre. Wynikaz nich, że reklamy na fb są o wiele bardziej skuteczne niż zakładano. Okazało się, że użytkownicy Facebooka chętniej kupują rzeczy związane z markami, które polubili. na swoich profilach. Co więcej, o wile bardziej interesują się rzeczami pojawiającymi się w ich News Feedach. W badaniu wzięły udział dwie grupy osób o podobnych zwyczajach zakupowych. Przez 30 dni jedna z grup otrzymywała w swoich News Feedach informacje związane z reklamowaną marką. Osoby, do których docierała ta informacja kupowały w tej marce
19 % więcej produktów. Natomiast znajomych tej grupy wzrost wyniósł
27 %. Facebook przeprowadził również własne, niezależne od comScore badania. Z przeprowadzonych na FB sześćdziesięciu kampanii reklamowych połowa z nich
zwróciła się co najmniej pięciokrotnie, a aż 70 % trzykrotnie.