Array ( [0] => eBot ) Łódź tworzenie sklepów internetowych, strony www i obsługa social media ⭐ MiMO agencja interaktywna

COOKIES - CIASTECZKA 🍪 Strona korzysta z plików cookies, tzw. ciasteczek, w celu realizacji usług i poprawnego działania strony. Więcej: Polityka cookies


Tworzenie sklepów internetowych Łódź strony www Warszawa obsługa social media

Jak zareklamować stronę internetową w internecie ?

Jak zareklamować stronę internetową w internecie ?
Jeśli umieszczasz swoją reklamę to musisz w jakiś sposób za nią zapłacić. Musisz wiedzieć o tym, że do każdej formy reklamy istnieje jedna lub kilka form zapłaty za nią. Wybór odpowiedniej formy zapłaty za reklamę zależy od tego gdzie się reklamujesz i od Twojej wiedzy na ten temat. Jeśli interesujesz się tym tematem to czytaj o tym dalej ten artykuł.

Jak zareklamować stronę internetową w internecie ?

 

Formy reklamy w internecie:

Baner jest nadal bardzo popularną choć najstarszą formą reklamy. Reklama graficzna w tej postaci najczęściej jest w formie szerokiego prostokąta i po kliknięciu w niego zostajemy przekierowani do reklamowanej strony internetowej Łódź. Reklamy banerowe najczęściej umieszczane są na samej górze strony aby były jak najlepiej widoczne.
Baner może zostać wykonany w różnych technologiach np.: JPG, GIF, FLASH. W zależności od efektu wizualnego jaki chcemy uzyskać mamy do wyboru reklamę statyczną – JPG, JPEG; animowaną – GIF; lub ruchomą – FLASH.

Billboard to taki baner tylko że prostokąt jest w bilbordzie bardziej wydłużony oraz jest poziomy. Billboard jest najczęściej umiejscowiony na górze strony. Ze względu na wielkość rozróżnia się kilka typów tych reklam, oto najczęstsze z nich: zwykły billboard (750x100); double billboard (750x200) oraz triple billboard (750x300).

Rectangle często umiejscawiany jest wewnątrz treści artykułów na stronie. Inna nazwa tej formy reklamy to box sródtekstowy.

Skyscrapper to długi pionowy prostokąt nazywany też banerem pionowym. Najczęściej umieszcza się go po bokach strony internetowej. Najpopularniejsze rozmiary tego banera to: 120x600,160x600, 300x600 pikseli.

Z podanych wyżej przykładów największą skutecznością cieszy się reklama typu billboard, ponieważ znajduje się od razu na górze strony. Jednak ponad połowa internautów uważa, że banery czy bilbordy na stronach są bardzo uciążliwe. Według badań przeprowadzonych przez Gemius tego zdania jest aż 63 % badanych. Wiele z tych osób blokuje wyskakujące reklamy instalując w przeglądarce specjalne dodatki uniemożliwiające wyświetlanie się banerów, i innych reklam na stronach.

Chyba najbardziej denerwującą ludzi formą reklamy jest tzw. reklama pływająca (floating ad), która porusza się po ekranie i ucieka kiedy chcemy ją zamknąć.

 

Watermark często zwana tapetą. Reklama tego typu tworzy tło strony internetowej, na którą wchodzimy. Po kliknięciu w tę reklamę znika nam tło i przechodzimy do strony z ofertą.

 

Pop up/pop under czyli tak zwane wyskakujące okienka. Obecnie praktycznie wszystkie dostępne na rynku przeglądarki internetowe skutecznie blokują ten rodzaj reklam.

 

Baner trick praktycznie jest to formą oszustwa polegającym na wyskoczeniu okna dialogowego po wejściu na stronę z komunikatem o tym, że wygraliśmy nagrodę i jeśli chcemy ją odebrać to musimy w coś kliknąć. Oczywiście po kliknięciu w celu odebrania nagrody zostajemy przekierowani do strony internetowej zawierającej jakąś ofertę handlową a nie naszą nagrodę. Obecnie już żaden doświadczony użytkownik internetu nie nabierze się na tę formę reklamy.

 

 

Reklamy wideo:

Push czyli tak zwane nieoczekiwane wideo po wejściu na stronę internetową. Jest to reklama w formie spotu telewizyjnego. Użytkownik po wejściu na stronę zostaje zaskoczony materiałem VIDEO. Internauta ma możliwość zamknięcia reklamy przed lub w czasie jej trwania.

 

Pull (pre-roll) jest to reklama w formie spotu video, która pojawia się przed właściwym materiałem video, oczekiwanym przez internautę. Jest to skuteczna forma reklamy ponieważ użytkownik musi się zgodzić na obejrzenie reklamy jeśli chce zobaczyć materiał, którego pożąda.

 

Pull (post-roll) to samo co wyżej tylko, że reklama wyświetlana jest po oglądanym przez internautę materiale filmowym.

 

Pull (mid-roll) to samo co Pull pre-roll i post-roll ale w tym przypadku reklama wideo wyświetlana jest w trakcie oglądanego filmu.

 

Zaletą reklam typu Pull jest możliwość precyzyjnego kierowania reklamy do pożądanego odbiorcy. Reklamodawca może samodzielnie określić obok jakiego filmu ma się pokazać jego reklama.

 

 

Formy płatności za reklamę w internecie:

Na jakiej zasadzie rozliczana jest reklama w internecie?

 

Jeśli umieszczasz swoją reklamę to musisz w jakiś sposób za nią zapłacić. Musisz wiedzieć o tym, że do każdej formy reklamy istnieje jedna lub kilka form zapłaty za nią. Wybór odpowiedniej formy zapłaty za reklamę zależy od tego gdzie się reklamujesz i od Twojej wiedzy na ten temat. Jeśli się sam nie zapytasz jak jeszcze możesz się rozliczyć za daną reklamę to możesz się w ogóle nie dowiedzieć, że masz inne opcje do wyboru. Łódź jest miastem, w którym wiele firm posiada już swoje strony internetowe oraz bardzo skutecznie je reklamuje. Jeśli interesujesz się tym tematem to czytaj o tym dalej ten artykuł.

 

Flat fee - rozliczasz się za czas przez jaki reklama wyświetlana jest w określonej lokalizacji lub lokalizacjach.

CPM (Cost Per Mille) lub CPT, czyli Cost Per Thousand) - reklamodawca płaci za określoną liczbę wyświetleń reklamy. Jest to jedna z najpopularniejszych form rozliczania reklam internetowych.

 

CPC (Cost Per Click) – w tej formie reklamy nie płaci się za jej samo wyświetlenie tylko dopiero wtedy gdy ktoś ją zauważy i w nią kliknie. Jest to jedna z najprostszych form rozliczania kampanii za jej efekt. Cenę za jedno takie kliknięcie oraz maksymalny i nieprzekraczalny budżet dzienny na takie kliknięcia określamy na samym początku kampanii reklamowej.

 

CPV (Cost Per Visitor) jest to bardziej zaawansowana forma reklamy CPC. Choć CPC i tak jest bardzo korzystna to CPV jest jeszcze bardziej korzystna dla reklamodawcy ponieważ nie płaci się w niej za pojedyncze kliknięcie w reklamę tylko za poszczególnego użytkownika, który kliknie w reklamę. A więc jedna osoba może kliknąć w reklamę kilka razy a w CPV płacimy za to tylko raz.

 

CPA (Cost Per Action, Cost Per Acqusition) – w tym modelu aby została naliczona opłata za nią internauta musi kliknąć w reklamę a po przejściu do reklamowanej strony internetowej wykonać na niej określona akcje np. kupić jakiś produkt. W zależności od tego jaką czynność na stronie podejmie użytkownik po kliknięciu w reklamę rozróżnimy kilka podtypów reklam CPA:

- CPL (Cost Per Lead) – użytkownik po kliknięciu w reklamę i wejściu na stronę docelową musi wykonać czynność wypełnienia formularza kontaktowego lub w jakiś inny sposób zgłosić się po kontakt z handlowcem.

- CPO (Cost Per Order) - opłata za reklamę naliczana jest w chwili kiedy internauta złoży zamówienie na stronie docelowej.